ايتنا - آخرين عناوين

ساخت وبلاگ

کد مطلب: 44304

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

ایتنا - از راه دور و کاملا دقیق دمای بدن کودکتان را بگیرید.

اندازه گیری دمای بدن بدون لمس پوست

تا به حال دقیق‌ترین راه برای اندازه‌گیری دمای بدن نوزادان و بچه ها استفاده از دماسنج‌هایی بوده که باید در دهان آنها قرار گیرد و این امری ناخوشایند است. اما حالا ابزاری کوچک می‌تواند از راه دور دمای بدن را اندازه گیری کند.

به گزارش ایتنا از فارس، این ابزار که Thermo نام دارد و اولین بار در نمایشگاه سی.ای.اس ۲۰۱۶ به نمایش درآمد، تاییدیه‌های پزشکی مربوطه را دریافت کرده و به شکلی ایمن قابل استفاده است.

ابزار مذکور مجهز به ۱۶ دماسنج مادون قرمز است که بدون تماس با پوست بدن قادر به اندازه گیری حرارت بدن هستند. حسگرهای این دستگاه به سرعت می‌توانند با قرارگرفتن در برابر پیشانی بیمار دمای بدن او را محاسبه کنند تا ابتلای وی بیماری‌هایی مانند تب مشخص شود.

برای اندازه‌گیری حرارت بدن تنها کافیست دکمه موجود بر روی Thermo فشرده شود و انتهای سبز رنگ آن در برابر پیشانی فرد قرار بگیرد. سپس این ابزار در برابر شقیقه فرد به طور مستقیم حرکت داده می‌شود تا دو بار بلرزد و دمای بدن فرد را نمایش دهد. کل این فرایند دو ثانیه به طول می‌انجامد و برای نمایش نتیجه ۴۰۰۰ محاسبه با استفاده از حسگرهای مادون قرمز انجام می‌شود. قیمت این دستگاه صد دلار است.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:01

کد مطلب: 44167

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۵

ایتنا- به‌تازگی شرکت آمازون طرحی را ارائه کرده است که به‌موجب آن می‌توان شاهد ساخته شدن یک محیط جنگلی ویژه در یکی از دفاتر این شرکت بود تا کارمندان بتوانند در آن به‌سرعت به آرامش بازگشته و بازدهی خود را افزایش دهند.

سیاست ویژه آمازون برای بهبود عملکرد سازمانی

به‌تازگی شرکت آمازون طرحی را ارائه کرده است که به‌موجب آن می‌توان شاهد ساخته شدن یک محیط جنگلی ویژه در یکی از دفاتر این شرکت بود تا کارمندان بتوانند در آن به‌سرعت به آرامش بازگشته و بازدهی خود را افزایش دهند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، شرکت آمازون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری در رده‌های تجارت الکترونیک و سخت‌افزار مطرح است.

حال این شرکت برای بهبود عملکرد کارمندان خود به سراغ ساختاری منحصربه‌فرد رفته است و قصد دارد تا از طبیعت برای بهبود عملکرد این افراد استفاده کند.

 

به‌ این‌ ترتیب بخش بزرگی از دفتر کاری این شرکت در سیاتل قرار است تا به ساخت یک جنگل مصنوعی بزرگ اختصاص یابد و جنگل یاد شده برای هدف فوق مورد استفاده قرار بگیرد.

در این جنگل قرار است تا تعدادی خانه درختی طراحی شود تا کارمندان بتوانند در شرایطی که در محیط اداری به‌شدت خسته شده‌اند به سراغ آن رفته و مدتی را به آرامش ذهن خود اختصاص بدهند.

علاوه بر این، دیگر هدف والای این شرکت از ساخت این جنگل را می‌توان نجات درختان کمیاب جهان دانست زیرا حجم عظیمی از ۳۰۰۰ گونه درخت موجود در این جنگل مصنوعی را درختانی تشکیل می‌دهند که دانشمندان آن‌ها را در معرض خطر می‌دانند.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:01

کد مطلب: 44274

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵

ایتنا - به لطف بازی پوکمون‌گو، نینتندو همچنان عناوین اخبار را به نام خود ثبت می‌کند، حالا این بازی ویدیوی شاهکار پر سروصدا صاحب بزرگترین گردش‌های مالی روزانه ی شرکت‌های توکیو در بازار سهام می‌باشد.

جهش در ارزش سهام نینتندو در پی عرضه بازی پوکمون گو

به لطف بازی پوکمون‌گو که به تازگی عرضه شده و جنجال عجیبی به پا کرده، نینتندو همچنان در صدر اخبار رسانه‌هاست و عناوین اخبار فناوری را به نام خود ثبت می‌کند. حالا این بازی ویدیویی شاهکار و پر سروصدا، صاحب بزرگ‌ترین گردش‌های مالی روزانه شرکت‌های توکیو در بازار سهام این کشور می‌باشد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت تحلیلی انگجت، نینتندو تنها در یک روز ۴۷۵میلیارد ین ژاپن داد و ستد کرده است. مطابق آمار وب‌سایت بلومبرگ، رکورد قبلی بازار سهام را شرکت برق توکیو زده بود، اما اکنون این رکورد در دنیای آی.تی و در دستان بازی پوکمون‌گو می‌باشد.


در حالی‌ که این اتفاق بزرگ‌ترین حجم از سهام دادوستد نینتندو نبود(که در روز یازدهم جولای، یک روز پس از اولین آخر هفته پوکمون‌گو اتفاق افتاد)، این اعداد نشان‌دهنده بالاترین حجم بود. همچنین، ۳۳درصد از سهام نینتندو هنوز پایین‌تر از ۷۰ درصد سهام سال ۲۰۰۷ آن است.

POKEMON GO در حال حاضر از ابتدای زمان انتشارخود میلیاردها دلار به ارزش بازار نینتندو اضافه کرده است.
این شرکت اکنون هرچند با بهره‌گیری از موقعیت این بازی به موفقیت شایانی رسیده است، اما چند مشکل وجود در این میان دارد. مهم‌ترین معضل این است که "نیانتیک" به عنوان توسعه‌ دهنده بازی برای راه‌اندازی بین‌المللی آن به دلیل مسائل مربوط به سرور ناشی از تقاضای بالا و غیرمنتظره با مشکل روبروست و در نتیجه کار با تاخیر ناخوشایندی روبرو شده است.

البته در این بین قدری نگرانی‌های امنیتی نیز وجود دارد، از جمله این که دسترسی به حساب‌های گوگل کاربر، از خواسته‌های این بازی است که از سوی کارشناسان نکته حساسی تلقی می‌گردد، هر چند سازندگان و نیز برخی کارشناسان دیگر،‌آن را چندان محل نگرانی نمی‌دانند.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:01

کد مطلب: 44299

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹

ایتنا - تصویری ماهواره‌ای گرفته‌شده توسط ناسا از کویر لوت را ببینید.

تصاویر ماهواره‌ای ناسا از دشت لوت

ناسا و آژانس فضایی اروپا تصاویری ناب از دشت لوت را منتشر کرد.


دشت لوت با جهانی شدن و رفتن در فهرست میراث جهانی یونسکو، ضمن اینکه به‌عنوان گرم‌ترین نقطه زمین محسوب می‌شود اولین اثر طبیعی ایران در این سازمان جهانی نیز شناخته شده است. همچنین دمای مرکز دشت لوت، ۷۱ درجه ثبت شده و به دلیل داشتن ساختار زمین‌شناسی منحصر به فردی که دارد، گرمای زیادی را در خود جذب می‌کند.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:45

کد مطلب: 44302

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶

ایتنا - اورانگوتان‌های باغ وحش ملبورن در استرالیا ایکس‌باکس بازی می‌کنند.

ایکس‌باکس بازی میمون‌ها را ببینید

محققان استرالیایی در حال توسعه بازی‌های ویدئویی سفارشی برای اورانگوتان‌ها در باغ وحش ملبورن هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ایده این کار پس از موفقیت اولین پژوهش تعاملی جهان که با هدف سرگرم کردن، تحریک و تهییج حیوانات صورت گرفته بود، به ذهن این محققان رسید.

در اوایل سال جاری، محققان مرکز تحقیقاتی مایکروسافت در دانشگاه ملبورن با باغ وحش ویکتوریا برای آزمایش استفاده از بازی‌های ویدئویی تعاملی برای اورانگوتان‌ها که یک گونه بومی منحصر به فرد آسیایی هستند، همکاری کردند.

به گفته محققان این پژوهش، این کار تاثیر مثبتی بر اورانگوتان‌ها و نحوه تعاملات آنها با بازدیدکنندگان باغ وحش دارد.

آنها در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک پژوهش چند ماهه در جهت بررسی ایده‌های بیشتر و درک بهتر اثر بخشی این بازی‌ها در طولانی مدت هستند.
محققان این بازی‌ها را بر اساس عکس‌العمل‌های اورانگوتان‌ها توسعه داده و برای این کار از تکنولوژی سه‌بعدی کینکت که در بازیهای ایکس‌باکس به کار رفته استفاده کردند.

این تیم در ابتدا یک بازی را با استفاده از پروژکتورهای هوشمند طراحی کردند که کف محوطه محل زندگی این اورانگوتان‌ها را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند. این بازی بر روی صفحه نمایش مذکور نمایش داده می‌شد.

پس از اینکه اورانگوتان‌ها اولین بازی را انجام دادند، واکنش‌ها و حرکات آن‌ها محققان را شگفت زده کرد.

اورانگوتان‌ها نه تنها نسبت به بازی که بر روی صفحه نمایش کف محوطه‌شان بود واکنش نشان دادند بلکه عکس‌العمل آنها نسبت به نور پروژکتورها که بر روی بدنشان تابیده می‌شد نیز بسیار جالب بود.

نتایج بدست آمده از این آزمایشات باعث شد تا محققان به فکر توسعه یک بازی ویدیویی بیفتند که اورانگوتان‌ها بتوانند در داخل محوطه خود با آن بازی کنند و در عین حال افراد نیز از خارج از محوطه بتوانند با آنها به انجام این بازی بپردازند.

محققان بر این باورند این تعامل اجازه خواهد داد تا انسان‌ها و اورانگوتان‌ها با خیال راحت لحظه‌های خوبی را با هم به اشتراک گذاشته و این ارتباط قوی به نوبه‌ خود می‌تواند تغییرات اساسی در درک این حیوانات بوجود آورد.

محققان در ملبورن در حال حاضر در حال توسعه یک بازی صوتی جدید برای اورانگوتان‌ها هستند که در هنگام جابجا کردن اجسام رنگی توسط این حیوانات به پخش موسیقی می‌پردازد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:45

کد مطلب: 44303

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۱

ایتنا - دومین جایزه ملی فناوری برتر (فاب) در چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات اهدا می‌گردد.

دومین جایزه ملی فناوری برتر (فاب) در چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات اهدا می‌گردد.

به گزارش ایتنا متن کامل فراخوان این همایش به قرار زیر است:


 
 
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:45

کد مطلب: 44293

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷

ایتنا - برنامه‌نویسان هندی تلاش می‌کنند تا امنیت زنان را در سفر به کمک یک برنامه برای نظارت بر اعضای خانواده بالا ببرند.

از وضعیت اعضای خانواده در سفر مطلع شوید

برنامه‌نویسان هندی در تلاش برای ارتقا امنیت زنان در سفر، یک برنامه برای نظارت بر اعضای خانواده را توسعه دادند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، Valet2You یک برنامه تلفن همراه است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بر وضعیت اعضای خانواده خود در سفر تا زمان رسیدن به مقصد نظارت کنند.

به گفته محققان و طراحان این اپلیکیشن، Valet2You به کاربران این امکان را می‌دهد تا از وضعیت بستگان و عزیزان خود مطلع شده و آرامش و اطمینان خاطر را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

کاربران اندروید و iOS برای استفاده از این برنامه، ابتدا باید همراه با راننده در برنامه Valet2You ثبت نام کنند.

پس از آن، اعضای خانواده می‌توانند راننده را هر کجا که باشد ردیابی کرده و بر وضعیت وی نظارت کنند.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:13

کد مطلب: 44294

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

ایتنا- برخلاف سال‌های گذشته، اختتامیه این دوره از جشنواره‌ بازی‌های رایانه‌ای تهران در روز پنجم اسفند ماه سال 1395 برگزار می‌شود.

جشن بازی‌سازان برگزار می‌شود

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت که اختتامیه این دوره از جشنواره بر خلاف رویه سال‌های گذشته در ۵ اسفند ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، متین ایزدی دلیل این جابه‌جایی در زمان برگزاری جشنواره را دو استدلال محکم دانست و افزود: نخستین و ساده‌ترین دلیل آن است که بهترین بازی‌های سال بایستی آخر سال معرفی شوند نه اواسط سال.

ایزدی استدلال دوم را بسیار مهم‌تر دانست و تشریح کرد: با برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در انتهای فصل تابستان، فرصت طلایی انتشار بازی‌ها در بهار و تابستان از ناشران و بازی‌سازان سلب می‌شود. از آنجایی که جشنواره باید به جریان بازی‌سازی کشور و معرفی بهتر بازی‌ها به بازار کمک کند، گرفتن فصل طلایی فروش بازی از بازی‌های ایرانی کار درستی نبود.

وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره در اسفند ماه هر دو قشر بازی‌سازان موبایلی و رایانه‌های شخصی نفع خواهند برد. بازی‌های موبایلی می‌توانند برای عید نوروز منتشر شده و از این فرصت طلایی بهره‌برداری کنند، بازی‌های رایانه‌های شخصی نیز که زمان بیشتری برای انتشار نیاز دارند می‌توانند برای فصل تابستان برنامه‌ریزی کرده و از جریان‌سازی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به نفع تبلیغات و PR خود استفاده نمایند.

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران افزود: امسال برنامه‌ای ملی برای جشنواره مد نظر داریم تا بازی‌سازان فعال در شهرستان‌های کشور نیز فعال شده و در این جشن بزرگ بازی‌سازی مشارکت داشته باشند. جزییات این برنامه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متین ایزدی در مورد بخش‌های این دوره از جشنواره گفت: از دوره چهارم جشنواره بحث ژانربندی کلید خورد که بخش‌بندی استانداردی در تمام جشنواره‌های جهانی است. این رویه در جشنواره سال گذشته نیز ادامه یافت و در ششمین دوره به تکامل خواهد رسید.

ایزدی از اضافه شدن بخش جنبی جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در جشنواره امسال بخش جنبی «سبک زندگی ایرانی-اسلامی» اضافه می‌شود که به انتخاب بهترین بازی فرهنگی کشور منتهی خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، این رویداد را جشنی ملی برای بازی‌سازان کشورمان دانست و تاکید کرد: می‌خواهیم همانند گذشته بدون هیچ‌گونه جریان یا گرایشات خاص جشنواره را برگزار کنیم. چرا که این جشنواره از بازی‌سازان و برای بازی‌سازان است.

متین ایزدی در مورد داوری نیز گفت: داوری جشنواره در سال گذشته در شفاف‌ترین حالت ممکن بود. داوری را از حالت شورایی خارج کردیم و به جای آن امتیازات داوران (چه داخلی، چه خارجی) به بازی‌ها را تجمیع نمودیم. امسال نیز همانند سال گذشته با یک داوری کاملا شفاف بازی‌ها را بررسی کرده و بهترین‌ها انتخاب خواهند شد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:13

ایتنا - شرکت گوگل تصمیم گرفته است تا دو ماه دیگر فستیوال بازی‌ای با هدف جذب بازی‌سازان مستقل به سمت پلتفرم‌هایش راه بیندازد.
ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:13

کد مطلب: 44289

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴

ایتنا - کاخ سفید باهدف توسعه نسل پنجم ارتباطات همراه یا 5G، سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری انجام می‌دهد.

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری کاخ سفید روی شبکه همراه نسل پنجم 5G

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، دفتر اوباما اعلام کرد برای نسل بعدی فناوری وایرلس شبکه‌های 5G این سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و ۴ شهر به‌عنوان پایلوت برای تست اولیه تعریف‌شده است.

بنیاد ملی علوم آمریکا در این راستا مرکز تحقیقات پیشرفته تأسیس می‌کند و در فاز اولیه با سرمایه‌ای معادل ۵۰ میلیون دلار پلتفرم مناسبی را در این ۴ شهر تعریف کرده و سیستم آزمایشی را راه‌اندازی می‌کند.

آنتن‌های رادیویی بر مبنای نرم‌افزار در این فاز در نظر گرفته‌شده است و در مکان‌های برگزیده دارای شبکه سلولار، الگوریتم‌های آکادمیک پیاده‌سازی می‌شوند.

همچنین مبلغ ۳۵ میلیون دلار برای پشتیبانی از اپراتورها و شرکت‌های حاضر درصحنه مانند AT&T، اچ.تی.سی، کارلسون وایرلس تکنولوژی، ورایزون، تی‌موبایل، کوآلکوم، اوراکل و سامسونگ در نظر گرفته‌شده است.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:49

کد مطلب: 44290

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴

ایتنا - اختلال در سرویس اینترنت در ایران به بخش جدایی‌ناپذیر ارائه این سرویس در کشور تبدیل شده است.

مدیریت سیگنال‌های «وای فای»

هنگام تماس با بخش پشتیبانی شرکتی که از آن سرویس اینترنت دریافت می‌کنید، در اکثر مواقع مشکل قطعی از سمت مخابرات، زیرساخت یا خود شرکت اعلام می‌شود.
اما همیشه هم مشکل قطعی سرویس شما به خاطر اختلال در شبکه این سه اپراتور ارتباطی نیست. گاهی می‌تواند این قطع و وصل مدام اینترنت به مودم و جایگاهی که در آن قرار دارد هم باز گردد.

قرار گرفتن مودم در مقابل وسایل الکترونیک، مکان‌های بلند مانند دیوار و ... از عواملی است که قدرت آنتن‌دهی و در نتیجه سرعت انتقال داده را با کاهش و مشکل مواجه می‌کند. اما چطور می‌توان جایگاه مناسبی برای مودم پیدا کرد یا فهمید که قدرت آنتن‌دهی مودم شما در کدام قسمت خانه بهتر است؟

اگر شما هم قطع‌ووصل مودمتان باعث کاهش سرعت سرویس اینترنت‌تان می‌شود یا به دنبال یک مکان مناسب برای مودم خود می‌گردید می‌توانید از اپلیکیشن WiFi Signal Strength‌ کمک بگیرید.

این اپ برنامه‌ای کاربردی برای بررسی قدرت مودم شماست. این اپ با بررسی میزان قدرت آنتن‌دهی وای‌فای شما در نقاط مختلف خانه یا محل کار بهترین مکان برای قرارگیری مودم را به شما معرفی می‌کند.

اما از دیگر کاربرد‌های این برنامه، پیدا کردن پارازیت‌هایی است که قدرت آنتن‌دهی وای‌فای مودم شما را با مشکل مواجه می‌کند. در واقع قرار گرفتن چند وسیله الکترونیکی در کنار هم یا استفاده چند مودم در یک ساختمان هم باعث ایجاد سیگنال‌های مختلف و در نتیجه اختلال روی سرویس اینترنت شما می‌شود، پس این اپ با بررسی سیگنال‌های تولیدی مودم شما و سیگنال‌های تولید شده از وسایل دیگر این تداخل آنتن‌ها را به شما اطلاع می‌دهد و حتی به شما پیشنهاد می‌کند دست به انجام تغییراتی در مودم خود بزنید.

این برنامه رایگان تنها در اختیار کاربران سیستم‌عامل اندروید قرار گرفته است.

منبع: ایران

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:49

کد مطلب: 44291

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴

ایتنا - رئيس پليس فتا گلستان از دستگيري فردي که اقدام به انتشار تصاوير شكار غيرمجاز در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي کرده بود، خبر داد.

دستگيري عامل انتشار تصاوير شكار غيرمجاز در فضاي مجازي

به گزارش ایتنا از پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)،سرهنگ"حبيب‌الله رجبلي" با اعلام اين خبر گفت: در پي رصدهاي صورت گرفته در فضاي مجازي صفحه‌اي در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي مورد شناسايي قرار گرفت كه مدير آن اقدام به نمايش تصوير خود به همراه سلاح شكاري و تعدادي شكار غيرمجاز از قبيل قرقاول، قوچ وحشي و ... کرده بود.

وي ادامه داد: با عنايت به ماده ۱۰ و ۱۲ قانون شكار و صيد و حسب هماهنگي صورت گرفته با سازمان محيط زيست مراتب طي تشكيل پرونده‌اي قضائي در دستور كار قرار گرفت.
رجبلي افزود: در تحقيقات تکميلي و بررسي‌هاي فني و تخصصي محرز شد فردي با هويت مشخص اقدام به ايجاد اين پروفايل کرده كه پس از هماهنگي با مرجع قضائي نام‌برده به پليس فتا احضار شد.

رئيس پليس فتا گلستان بيان داشت: متهم پس از تحقيقات تکميلي به‌عمل آمده و مواجه شدن با مستندات و ادله غيرقابل انکار لب به اعتراف گشود و انگيزه خود از انجام اين‌کار را علاقه به عكس و فيلم‌هاي شكار عنوان داشته است.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: در ادامه پرونده جهت سير مراحل قضائي به دادسراي عمومي و انقلاب گرگان ارسال گرديد.
وي به شهروندان توصيه کرد: از بارگذاري و به اشتراک گذاشتن اقدامات خلاف قانون و عرف جامعه در شبکه‌هاي اجتماعي خودداري کرده و قبل از هر اقدامي در فضاي مجازي عواقب و تبعات آن عمل را مدنظر قرار دهند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان در پايان از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما و يا از طريق شماره تماس‌هاي ۲۱۸۲۲۹۶۷، ۲۱۸۲۲۹۴۳ و ۲۱۸۲۲۹۴۵ گزارش کنند.

منبع: پلیس فتا

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:49

ایتنا - همزمانی اجرای طرح رجیستری با کاهش تعرفه واردات گوشی‌های همراه که بارها برای مبارزه با قاچاق این کالا پیشنهاد شده بود، می‌تواند شیرینی کاهش قاچاق را به همراه داشته باشد.

مولود رجیستری و کاهش تعرفه موبایل چیست؟

همزمانی اجرای طرح رجیستری با کاهش تعرفه واردات گوشی‌های همراه که بارها برای مبارزه با قاچاق این کالا پیشنهاد شده بود، می‌تواند شیرینی کاهش قاچاق را به همراه داشته و یا همچون گذشته به دلیل طرح‌های عجولانه‌ای که مشکلاتی از جمله دور زدن قانون رجیستری را به همراه داشت، با ناکامی چندباره همراه شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، واردات تلفن همراه از مبادی قانونی در سال ۱۳۹۴ در مقایسه با سال‌های قبل، از لحاظ وزنی ۲۴ درصد و از جهت ارزش دلاری ۲۶ درصد کاهش داشت که نشان از افزایش واردات قاچاقی این کالا داشته و از جمله دلایل این موضوع تعرفه‌های بالای گمرکی برای این کالا ذکر شد. از طرفی سازمان تنظیم مقررات رادیویی به نوبه خود برای جلوگیری از تمایل به واردات و استفاده از گوشی‌های قاچاق، طرح رجیستری را ارائه کرده و هر بار زمانی را برای اجرای این طرح اعلام کرده است.

در این باره سیدعلی معصومی-مدیرکل حقوقی و بین‌الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز- قاچاق سالانه تلفن همراه را ۱.۹ میلیارد دلار (حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان) دانسته و مصطفی پورمحمدی -رئیس دادگستری کشور- نیز با تایید این مبلغ برای گردش مالی بازار موبایل، ۹۰ درصد موبایل‌های موجود در بازار را قاچاقی می‌داند.

سید علیرضا گلستانی‌زاده - معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز- پیشنهاد رجیستر شدن تلفن‌های همراه را برای جلوگیری از افزایش واردات غیرقانونی موبایل ارائه و مهر ماه سال گذشته را زمان اجرایی شدن آن اعلام کرده بود، بدین صورت که با اجرای ثبت سریال در رگولاتوری، در صورت واردات غیرقانونی موبایل، سیم‌کارت روی آن فعال نشده و توسط اپراتورهای تلفن همراه خدماتی به این دستگاه‌های تلفن ارایه نشود.

قدمت رجیستری به چندین سال می‌رسد و طرحی است که در آن شماره سریال‌ موبایل توسط واردکنندگان قانونی در گمرک و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ثبت می‌شود. محمود واعظی - وزیر ارتباطات - نیز معتقد است با اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن‌های همراه، به راحتی امکان پیدا شدن گوشی‌های گمشده وجود خواهد داشت. البته پیش از این هم طرح رجیستری موبایل انجام می‌شد اما افراد سودجو موفق به کپی کردن کدIMEI گوشی‌های قاچاق شده بودند.

از سوی دیگر ابراهیم درستی -رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و نایب رییس اتاق اصناف- معتقد است واردکننده قانونی گوشی تلفن هزینه‌هایی از جمله تعرفه و مالیات دارد که برای واردات قاچاق حذف می‌شود، بنابراین کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تا چهار درصد و ارزش افزوده تا پنج درصد می‌تواند برای واردکنندگان زمینه رقابت سالم ایجاد و بساط گوشی‌های قاچاق از بازار جمع کند.

غلامحسین کریمی خراسانی -رییس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی- نیز نسبت به افزایش قاچاق موبایل هشدار داده و می‌گوید گوشی‌های قاچاق‌ خدمات پس از فروش ندارند یا خدمات پس از فروش آنها جعلی است و با توجه به این‌که اکثر موبایل‌ها وارداتی هستند و حجم بالایی از آنها به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند، این موضوع خسارت میلیاردی به دولت وارد می‌کند.

در حالی که آمارهای گمرک از نظر حجم واردات موبایل به از لحاظ ارزشی و وزنی کاهش واردات موبایل در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبلش از مبادی قانونی را نشان می‌داد، مسعود کرباسیان -رییس کل گمرک- که معتقد است پرداخت عوارض بالا، دشواری دریافت مجوزها و هزینه‌بر بودن اقدامات قانونی در این زمینه باعث می‌شود واردکنندگان تمایل بیشتری به راه‌های غیر قانونی و قاچاق نشان دهند، از افزایش واردات قانونی موبایل به دلیل سیاست‌های گمرکی خبر داده بود.

اما افشار فروتن -رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی- معتقد است در شرایط فعلی و با توجه به حجم کم تولید داخل کشور در این حوزه، اجرای طرح رجیسترینگ منجر به کاهش هزینه‌های مشترک نشده و شاید حتی هزینه‌های مردم را افزایش دهد و بهترین راهکار برای جلوگیری از واردات قاچاق گوشی را، کاهش تعرفه‌های گمرکی می‌دانست.

از طرفی گلستانی‌زاده با توجه به تولید محدود داخلی در حوزه موبایل و در واقع مونتاژ این قطعات به جای تولید و مصرف سالانه ۱۴ میلیون قطعه، معتقد است ایجاد تعرفه را نمی‌توان حمایت از تولید نامید و همچنین کاهش تعرفه واردات موبایل و ارزش افزوده را پیشنهاد داده بود.

در نهایت با توجه به تاکیدات مستمر مسوولان بر لزوم کاهش تعرفه واردات گوشی‌های همراه، سرانجام این امر محقق شده و تعرفه از هفت به پنج درصد کاهش یافت که با احتساب ۹ درصد ارزش افزوده در مجموع ۱۴ درصد تعرفه دریافت می‌شود.

اما در کنار کاهش تعرفه‌ واردات، در حال حاضر طبق اظهارات حسین فلاح جوشقانی -سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی- طرح رجیستری موبایل نیز در مرحله اجرای آزمایشی قرار دارد تا با توجه به نتایج تست در مورد شیوه اجرای آن تصمیم‌گیری شود.

در این مرحله آزمایشی رجیستری موبایل در قالب دو طرح «استعلام گوشی تلفن همراه و اعمال سیاست روی گوشی مشترک» و «استعلام گوشی تلفن همراه و اعمال سیاست روی سیم‌کارت مشترک» مورد بررسی قرار می‌گیرد که طرح اول به دلیل تاثیرات جانبی کمتر به صورت آزمایشی در حال پیاده‌سازی و طرح دوم علی‌رغم اینکه از نظر رگولاتوری و اپراتورها، به دلیل قطع ارتباط سیم‌کارت روش مناسبی به نظر نمی‌رسد، در دست بررسی است.

از طرفی نکته‌ای که در طرح‌های رجیستری هم به آن اشاره شده و پیش از این هم قابل توجه بود، وضعیت گوشی‌های همراهی است که از راه‌هایی غیرقانونی و به صورت قاچاق وارد و تا پیش از تصویب طرح رجیسترینگ خریداری شده‌اند و با اجرایی شدن این طرح هنوز هم مشخص نشده تکلیف این گوشی‌ها و دارندگانشان که بیش از ۶۰ درصد کل گوشی‌ها را شامل می‌شوند چه خواهد شد و آیا با اعمال رجیستری گوشی های آنها از کار خواهد افتاد.

اقداماتی از جمله طرح رجیسترینگ گوشی‌ها و کاهش تعرفه‌های گمرکی که پیش از این هم برای مبارزه با قاچاق تلفن‌های همراه پیشنهاد شده بود در حال اجرایی شدن است، اما توسعه رجیستری به نحوی که توسط واردکنندگان غیرمجاز کپی نشود و ابهاماتی از جمله غیرفعال شدن موبایل‌های قاچاقی در شرایطی که بر اساس آمارهای ارائه شده از اتاق اصناف، از حدود ۱۵ میلیون مصرف سالانه تلفن همراه در ایران، بالغ بر ۱۰ میلیون آن (یعنی بیش از ۶۶ درصد) قاچاقی است، هنوز برطرف نشده است.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:24

وقتی لنوو و موتورولا خبر از عرضه دو گوشی جدید ماژولار دادند، بسیاری از کارشناسان و کاربران، استقبال چندانی از این خبر نکردند. شاید به این دلیل که تلاش قبلی در این زمینه، یعنی LG G5 موفق نبود. اما بررسی‌های اولیه نشان داد که شاید این گوشی‌ها خون تازه‌ای به رگ‌های این نوع از گوشی‌ها بدمند.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 1:16

کد مطلب: 44087

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۴

ایتنا- به‌تازگی شرکت فیس‌بوک دوره آزمایشی سیستم پیام‌دهی امنیتی خود را در سطحی محدود آغاز کرده است تا این طرح را برای عرضه عمومی آماده سازد.

آغاز آزمایشی طرح پیام‌های مخفیانه رمزگذاری شده در فیس‌بوک

به‌تازگی شرکت فیس‌بوک دوره آزمایشی سیستم پیام‌دهی امنیتی خود را در سطحی محدود آغاز کرده است تا این طرح را برای عرضه عمومی آماده سازد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، شبکه‌های اجتماعی در طول چند سال اخیر به‌شدت با عنوان هدف مشکلات امنیتی مطرح بوده‌اند و این امر بسیاری از کاربران را از حضور در این شبکه‌ها دلسرد کرده است.

حال کافی است تا به یاد بیاورید که دولت‌ها نیز به دنبال نفوذ به اطلاعات شبکه‌های اجتماعی جهت استفاده برای منافع خود هستند تا بدانید که چرا عرضه یک ساختار امنیتی جهت ارسال پیام در یک شبکه اجتماعی می‌تواند به‌عنوان یک مزیت بزرگ به‌حساب بیاید.


به‌تازگی فیس‌بوک طرح ارسال پیام‌های مخفی رمزگذاری شده خود را معرفی کرده است که این امر می‌تواند خبری خوش برای بسیاری از کاربران به‌حساب بیاید.
دوره آزمون این طرح توسط فیس‌بوک در سطحی محدود آغاز شده است و به‌موجب آن کاربران سیستم پیام‌رسان فیس‌بوک می‌توانند پیغام‌های مخفیانه خود را رمزگذاری کنند.

قرار است تا این سیستم در طول تابستان سال جاری به‌تدریج در مناطق مختلف تحت پوشش سیستم‌های فیس‌بوک در جهان توسعه پیدا کند.
به‌ این‌ ترتیب می‌توان گفت که به‌زودی و در طول چند ماه آینده شاهد عرضه جهانی این قابلیت امنیتی خواهیم بود.
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 1:16

ایتنا - همه این موارد درحالی اتفاق افتاده‌اند که Pokémon Go هنوز در سرزمین مادری پوکمون‌ها یعنی ژاپن عرضه نشده است.

پوکمون‌ها درخیابان‌های تهران

سعید اصغرزاده - با آن‌که ما از دنیای علم و تکنولوژی و بسیاری از دستاوردهای جهان معاصر عقب هستیم اما نمی‌توانیم در برابر وقایعی که در اطراف‌مان درحال اتفاق افتادن هستند، سکوت کنیم و تحلیلی از خود ارائه ندهیم! نمی‌شود که راضی به آنچه داریم باشیم و نیم‌نگاهی به دستاوردهای جدید علم و نوآوری نداشته باشیم! این روزها که ما دلخوش به سوگلی‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم و با تلگرام و فیس‌بوک و اینستاگرام، گذران عمر می‌کنیم و خشنودیم که در مشارکتی خودخواسته با سایر هموطنان و افرادی در اقصی نقاط جهان قرار گرفته‌ایم و به تبادل اطلاعات می‌پردازیم و از سد سانسور و ممیزی عبور می‌کنیم، کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای دیگر درحال استفاده از فرآورده‌های جدید دنیای ارتباطات هستند. کمترینش یک بازی است که شاید بیشترین اثر را در همین سال‌ها روی روابط اجتماعی ما آدمیان بگذارد! فرآیندی که روزبه‌روز بر تعداد کاربرانش افزوده می‌شود و تعامل و مشارکت جدیدی را بین آدمیان به‌وجود می‌آورد که تا به‌حال وجود نداشته. اشتراک آدمیان در دنیای واقعی براساس موجوداتی در دنیای مجازی!

اصولا ترکیب دنیای واقعی و مجازی یکی از رویاهای همیشگی بشر بوده است. بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌ها بر همین اساس ساخته شده‌اند و حالا رویاپردازی در آخرین مرحله خود، شما را از خانه‌هایتان بیرون کشیده و در هیبت یک جست‌وجوگر، همراه سایر بازیگران، به کشف و صید و صعود می‌رسید. یک بازی، اکنون دارد تبدیل به یک بازی مشارکتی می‌شود. یک بازی مشارکتی که در آن با هم‌گروه‌هایی آشنا می‌شوید که قبلا بنا بود در فیس‌بوک یا تلگرام آشنا شوید. اما دیگر این آشنایی در فضای مجازی نیست. در خیابان است. در پارک است. در جنگل است و... .
در این بازی شخصیت‌های مختلفی به‌طور مجازی در دنیای واقعی خلق می‌شوند و کاربر باید با استفاده از حسگرهای گوشی خود آنها را بیابد و به جنگ‌شان برود. در قالب این بازی میلیون‌ها نفر درگیر خلق شخصیت‌های مجازی و مبارزه با یکدیگر شده‌اند. نکته مهم این است که هر یک از کاربران این بازی باید در محیط‌های واقعی به دنبال شخصیت‌های مجازی مخفی‌شده در نقاط مختلف بگردند و آنها را هدف بگیرند، بنابراین اجرای بازی پوکمون گو مستلزم جابه‌جایی و حرکت در سطح شهر است. بنابراین افراد درگیر در این بازی توجه به محیط اطراف را به‌شدت از دست می‌دهند و ممکن است با مشکلاتی جدی مواجه شوند.

در روزهای اخیر و بعد از استقبال از این بازی ساخت نینتندو، خبرهای متعددی در رسانه‌ها در مورد تصادف کاربران این بازی با خودروها، سرقت از آنها توسط دزدان حرفه‌ای و دیگر سوانح منتشر شده و به نظر می‌رسد با افزایش تعداد کاربران این بازی در نقاط مختلف دنیا شاهد انتشار اخبار بیشتری از این دست باشیم. بنابراین می‌توانیم بگوییم که پوکمون گو (Pokémon Go) درحال تسخیر جهان است.
این روزها و شب‌ها را بسیاری از مردم جهان به پوکمون‌ها اختصاص داده‌اند؛ موجوداتی که سابقه حضورشان در بازی‌های ویدیویی به سال‌های پیش برمی‌گردد و یکی از محبوب‌ و شناخته‌شده‌ترین برندها در حوزه سرگرمی است. نینتندو پس از تصمیم خود مبنی بر حضور در حوزه بازی‌های موبایل؛ بالاخره نخستین تلاش و محصول جدی خود برای گوشی‌های هوشمند را روانه بازار کرد تا نشان دهد چگونه می‌توان در کمتر از یک روز،‌ یک بازی را صدرنشین بازی‌های پرفروش و محبوب فروشگاه اپ‌استور کرد.

اگرچه عرضه این بازی از نظر اقتصادی به نفع نینتندو بوده و باعث رشد ٢٥‌درصدی ارزش سهام این شرکت در بورس شده است. صاحبان رستوران‌ها، بارها و کافی‌شاپ‌ها هم ازجمله افرادی هستند که از عرضه این بازی نفع برده‌اند، زیرا تعداد افرادی که در کوچه و خیابان‌ها به دنبال پوکمون می‌گردند و به علت خستگی ترجیح می‌دهند قهوه یا نوشیدنی خنکی بخورند، افزایش یافته است. در برخی موارد تعدادی از این کافی‌شاپ‌ها قیمت فروش نوشیدنی و غذا را در آخر هفته‌ها به علت افزایش حضور پوکمون‌بازها تا ٣٠‌درصد افزایش داده‌اند.
البته خود نینتندو هم با فروش اقلامی برای تسهیل اجرای این بازی، سود فراوانی به جیب‌زده، یکی از این اقلام محبوب Lure Module ١٠ دلاری است که با خرید آن می‌توان پوکمون‌ها را برای حضور در محیط‌های خاص جذب و تحریک کرد. به نظر می‌رسد صاحبان رستوران‌ها و بارها هم به چنین خریدهایی علاقه نشان دهند تا پوکمون‌ها را به محل کسب و کار خود بکشانند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این بازی ترافیک افراد پیاده در برخی شهرها و دوستی‌های اتفاقی را به وضوح افزایش داده، گروه‌های مشارکت‌جویانه برای رسیدن به هدفی خاص را توسعه داده و بسیاری از افراد را از خانه‌هایشان بیرون کشانده است اما باید برای قضاوت دقیق‌تر در این زمینه مدتی صبر کرد.

در این بازی که برای گوشی‌های تلفن‌همراه طراحی شده، دنیای واقعی و مجازی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. این بازی درحال حاضر به‌طور عمده در ایالات متحده آمریکا، نیوزلند، آلمان و بریتانیا در دسترس علاقه‌مندان است و از آن‌جا که تقاضا برای انجام آن بسیار بالا و خارج از ظرفیت سرورها بوده، توزیع «پوکمون گو» موقتا در دیگر کشورهای جهان متوقف شده است. شرکت پوکمون درحال برطرف کردن این مشکل است تا امکان استفاده از این بازی در تمام کشورها فراهم شود. با این وجود، برخی از کاربران در دیگر نقاط جهان ازجمله ایران توانسته‌اند از طریق پراکسی سرورهای کشورهای آمریکا و آلمان و نیوزلند، این بازی را دانلود کنند.
در روزهای آینده ممکن است افرادی را در خیابان ببینید که گوشی به دست، حرکات عجیب و غریبی انجام می‌دهند، اما نگران نباشید. این افراد مشغول جدیدترین شاهکار شرکت نینتندو هستند: پوکمون گو. ایده جدیدترین بازی پوکمون‌ها بسیار جالب و متفاوت است: برای موفقیت باید از جای خود برخاسته و در شهر سفر کنید!

پوکمون دقیقا چیست؟
اگر با پوکمون آشنا نیستید لازم است توضیح کوتاهی در مورد آنها به شما بدهیم. پوکمون نخستین بار توسط شرکت نینتندو برای کنسول دستی Game Boy منتشر شد. پوکمون‌ها موجوداتی عجیب‌ و غریب شبیه به حشرات هستند که شما باید آنها را شکار و تقویت‌شان کنید. سپس می‌توانید این حشرات را رودرروی یکدیگر قرار دهید تا با یکدیگر نبرد کنند. چیزی تقریبا مشابه با بازی محلی خروس جنگی. تا به حال بیش از ٥٠ نسخه مختلف از این سری بازی برای کنسول‌های مختلف ساخته شده است. پوکمون‌ها در دنیا محبوبیت زیادی دارند، به‌گونه‌ای که از جهان بازی نیز فراتر رفته و انیمه، مانگا و سایر ملحقات این سری نیز موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

پوکمون گو، شاهکاری جدید در بازی‌های موبایلی
پوکمون گو نیز مانند سایر بازی‌های سری پوکمون بر پایه ایده به دام انداختن پوکمون‌ها، تقویت آنها و مبارزه به کمک آنها ساخته شده است. اما تفاوت جایی آغاز می‌شود که برای به دام انداختن این موجودات باید فعالیت بدنی داشته باشید! درواقع پوکمون‌های این بازی داخل دنیای واقعی پنهان شده‌اند.
برای اجرای این بازی که بر پایه واقعیت افزوده کار می‌کند، نیاز دارید حتما GPS شما روشن باشد. روی صفحه اصلی بازی کاراکتر خود را در محلی که هستید و روی نقشه مشاهده می‌کنید. باید حرکت کرده و هر لحظه حواس‌تان را جمع کنید، نکند که پوکمونی در کنار شما باشد و از آن غافل شده باشید! بازی شما را راهنمایی می‌کند که در چه مسیری باید حرکت کنید که به یک پوکمون برسید. هنگامی که به یک پوکمون نزدیک می‌شوید، گوشی شما شروع به لرزیدن می‌کند. حال باید با دوربین گوشی خود اطراف را نگاه کنید تا یکی از این موجودات را پیدا کنید. پس از این‌که پوکمون مورد نظرتان را دیدید، باید به کمک توپ مخصوص به دام انداختن پوکمون موسوم به Poké Ball آن‌ را به دام بیندازید. توجه کنید که پوکمون موردنظر منتظر نمی‌شود شما با پرتاب توپ او را گیر بیندازید. اگر در پرتاب توپ دقت نکنید ممکن است پوکمون را فراری دهید! در ضمن توجه داشته باشید هنگامی که گوشی‌تان به نشانه نزدیک‌بودن به پوکمون شروع به لرزیدن می‌کند، به آن معنا نیست که شکار در دو سه قدمی شماست! ممکن است مجبور باشید چند صد متر را گوشی به دست اسکن کنید تا یکی از این موجودات را بیابید.
نکته جالب دیگر آن است که پوکمونی که شما از طریق دوربین گوشی خود می‌توانید ببینید برای سایر کاربران نیز قابل مشاهده است. ممکن است در خیابان گوشی به دست دنبال پوکمونی باشید و همان لحظه فرد دیگری را در حالت مشابه ببینید. پس دست بجنبانید تا زودتر از او پوکمون را شکار کنید.
پوکمون‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از آنها ممکن است در هر جایی پیدا شوند و برخی دیگر در مکان‌هایی خاص. مثلا نوعی پوکمون آبزی وجود دارد که برای شکار آن‌ باید نزدیک جاهایی بروید که رودخانه یا دریا وجود دارد.

پوکمون‌ها چه کاربردی دارند؟
همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم پوکمون‌ها را شکار می‌کنید تا با آنها مبارزه کنید. وقتی در بازی به سطح خاصی برسید، بازی از شما می‌پرسد که دوست دارید عضو چه تیمی شوید. سه تیم درحال حاضر وجود دارد (زرد، قرمز و آبی) که شما می‌توانید به هرکدام از آنها بپیوندید. پس از این برای نبرد با تیم‌های دیگر یا تمرین با هم‌تیمی‌هایتان و قوی‌کردن پوکمون‌ها باید به باشگاه‌هایی بروید که باز هم در مکان‌های واقعی وجود دارند. هنگامی که در منطقه‌ای از شهر به باشگاهی می‌رسید، از روی رنگ آن می‌توانید متوجه شوید در اشغال کدام تیم است و اگر در اشغال حریفان بود می‌توانید به آن حمله کنید.
بخش نبرد بازی نیز جذابیت خاصی دارد. شما می‌توانید یکی از پوکمون‌های خود را انتخاب کنید و در دو راند با پوکمون محافظ آن باشگاه مبارزه کنید. اگر مبارزه را ببرید از امتیاز پرستیژ آن باشگاه کم می‌شود و هنگامی که امتیاز پرستیژ باشگاهی به صفر برسد، هر تیمی که بخواهد می‌تواند با قرار دادن یک پوکمون محافظ، باشگاه را به تصرف خود دربیاورد. هنگامی که تیمی باشگاهی را تصرف می‌کند، سایر اعضای تیم به کمک نبردهای تمرینی که با پوکمون محافظ باشگاه انجام می‌دهند، می‌توانند هم امتیاز پرستیژ باشگاه را افزایش داده تا دیرتر تسیلم تیم‌های دیگر شود و هم سطح پوکمون‌های خود را ارتقا دهند. پوکمون گو می‌تواند یک بازی جذاب تیمی باشد. می‌توانید برای این‌که یک باشگاه را که امتیاز پرستیژ بالایی دارد، زودتر تسخیر کنید، با دوستان‌تان قرار بگذارید و در زمان مشخصی به آن حمله کنید.

آیا باید برای بازی‌کردن خانه را ترک کنم؟
در تئوری جواب منفی است. شما می‌توانید با خرج کردن Pokécoins (و پول واقعی) پوکمون‌ها را به پذیرایی خانه خود بیاورید. البته این حالت جدا از روح بازی است. تحقیقات اولیه درباره بازی نشان می‌دهد که بازی‌کردن این بازی باعث بالارفتن روابط اجتماعی و کمک به سلامت روانی افراد می‌شود؛ پس چرا خانه بمانیم؟ بیرون رفتن بهترین کار ممکن است!

باید چه کارهایی انجام دهیم؟
در Pokémon Go می‌توانید با تمرین دادن پوکمون‌تان، آن را قوی‌تر کرده و قابلیت‌هایش را بیشتر کنید. در درجه نخست می‌توانید با استفاده از ترکیب Stardustها (آیتمی که هنگام شکار پوکمون‌ها به دست می‌آورید) سطح پوکمون را ارتقا دهید، یا با استفاده از آبنبات‌ها، امتیاز نبرد پوکمون را افزایش دهید که این امر منجر به قوی‌ترشدن او خواهد شد. اما در درجه بعدی باید به جنگیدن مشغول شوید. در ابتدای بازی باید تیم خود را از بین قرمز، آبی و زرد انتخاب کنید. بعد از این‌که تیم‌ خود را انتخاب کردید، مشخص می‌شود چه باشگاهی خودی و چه باشگاهی مربوط به جنگیدن با دیگر پوکمون‌هاست. وقتی به سطح ۵ برسید می‌توانید پوکمون‌تان را برای جنگیدن به باشگاه ببرید. باشگاه‌های خودی برای تمرین و قوی‌کردن پوکمون‌ها و باشگاه‌های رقیب برای جنگیدن به کار می‌روند.

Pokestop چیست؟
Pokestopها مکان‌هایی هستند که می‌توانند با پیدا کردن و رفتن به سمت آنها به دریافت آیتم‌های مختلف یا به عبارتی lootکردن مشغول شوید. در این ایستگاه‌ها می‌توانید آیتم‌هایی مانند Pokebalها، اسنک برای پوکمون‌ها و دارو برای پوکمون‌هایی که جنگیدند، پیدا کنید.

آیا نیاز تبدیل پول واقعی به Pokecoins در بازی احساس می‌شود؟
به هیچ وجه؛ سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی یک قابلیت اضافه برای سازمان در بازی است. با رفتن به فروشگاه درون‌بازی می‌توانید پول واقعی را به پول درون‌بازی تغییر داده و با استفاده از آن آیتم خریداری کنید. دلیل این‌که جواب این سوال را منفی پاسخ دادیم این است که بسیاری از آیتم‌های بازی را می‌توانید در ایستگاه‌های Pokestop پیدا کنید.

آیا حتما باید به موسیقی بازی گوش دهم؟
نه، شما می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات بازی، صدای موسیقی آن را خاموش کرده و هر قطعه‌ای که علاقه دارید، گوش دهید. اگر در کنار دوستان پوکمونی‌تان هستید، موسیقی آرام گوش دهید و از گشت‌و‌گذار در واقعیت افزوده بازی لذت ببرید اما اگر درگیر جنگ پوکمونی شدید، موسیقی راک پیشنهاد می‌شود!

کمک! من خیلی پوکمون شکار کردم و نمی‌توانم آنها را مدیریت کنم!
دو مورد می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. یک این‌که می‌توانید از گزینه Transfer برای تبادل پوکمون با مقداری آبنبات اقدام کنید و سپس از این آبنبات‌ها برای قوی‌ترکردن پوکمون موردعلاقه‌تان استفاده کنید، یا این‌که با استفاده از گزینه تغییر نام پوکمون‌ها، هر کدام را به نامی که در خاطرتان باقی می‌ماند، تغییر نام دهید. مثلا اگر به من باشد، از اسامی بازی Fallout استفاده می‌کنم و اسم قوی‌ترین‌شان را Paladin Danse می‌گذارم!

آیا Pokémon Go مصرف باتری بالایی دارد؟
از آن‌جایی که ممکن است بیشتر زمان این بازی را در خیابان‌ها و پارک‌ها صرف کنید، یکی از سوال‌های اساسی این است که Pokémon Go با باتری موبایل شما چه رفتاری دارد؟ گزینه نخست داشتن یک پاوربانک است اما اگر نمی‌خواهید هنگام گشتن دنبال پوکمون‌ها بار اضافی حمل کرده و به قول معروف، سبک سفر کنید، می‌توانید از کارهای معمول برای حفظ عمر باتری بهره ببرید. مثلا بقیه اپلیکیشن‌ها را ببندید یا گوشی هوشمندتان را روی حالت کم‌مصرف قرار دهید.

بازی چه جنبه‌های اجتماعی‌ای دارد؟
در این مرحله که تنها چند روز از عرضه بازی می‌گذرد، تعامل در بازی محدود به برخورد با دیگر بازیکنان برای جنگیدن یا رفتن به باشگاه‌ می‌شود اما گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از این است که بازیکنان با یکدیگر دوست می‌شوند و تیم تشکیل می‌دهند تا به شکار دسته‌جمعی بروند، یا به هم کمک می‌کنند تا پوکمون‌های نایاب و کمیاب را پیدا کنند. نکته بسیار جالب این است که در همین ابتدای کار این بازی از شبکه اجتماعی Tinder هم محبوب‌تر شده است و این شاید نقطه آغازی برای پدیدآمدن متفاوت‌ترین شبکه مجازی از متفاوت‌ترین راه باشد. Pokémon Go همان بازی موبایلی است که می‌تواند هم بازی‌های این دستگاه‌ها را تغییر دهد و هم شبکه‌های اجتماعی را دستخوش تحولات اساسی کند.

استقبال کاربران
این بازی که ۶ ژوییه (چهارشنبه ۱۶ تیر) روانه بازار شد، در نخستین هفته عرضه به بازار توانست محبوبیت بسیار بالایی به‌دست‌آورد. شمار کاربران این بازی در ایالات متحده آمریکا، نیوزلند و آلمان به ۲۱‌میلیون کاربر فعال رسیده است. افزایش محبوبیت این بازی در سراسر جهان باعث شد ارزش سهام شرکت نینتندو در بورس توکیو در روز پنجشنبه ١٦,٨ درصد افزایش یابد. میزان دانلود این اپلیکیشن تاکنون بیش از دانلود اپلیکیشن‌هایی همچون تیندر، اسنپ چت (هفت برابر بیشتر)، واتس‌آپ یا فیس‌بوک مسنجر بوده است.

انتقاد به این نرم‌افزار
پوکمون گو می‌تواند به بخشی از حساب کاربری شما در گوگل دسترسی داشته باشد. این انتقادی است که توسط آدام ریوه که یک مهندس نرم افزار است، مطرح شده است. از نظر او این بازی، یک خطر بزرگ امنیتی است. اما وبلاگ تخصصی Gizmodo که به ارائه اطلاعات درباره سرگرمی‌ها و فناوری‌های جدید می‌پردازد، درباره صحت این ادعا شک دارد و معتقد است پوکمون گو نمی‌تواند به ایمیل‌های کاربران دسترسی داشته باشد.
انتقاد دیگر، به محل‌های طراحی‌شده به‌عنوان مخفیگاه‌های پوکمون‌هاست، زیرا باعث شده گاه مسیر شکارچیان پوکمون از اتاق‌های بیمارستان یا از روی خطوط راه‌آهن بگذرد، مساله‌ای که خطرهای بسیاری را به‌عنوان مثال در کشور هلند به همراه داشته است. با این وجود، شرکت نیانتیک اعلام کرده درحال برطرف‌کردن ضعف‌ها و خطاهای موجود در این نرم‌افزار است.

ارتباطات اجتماعی
Pokémon Go بنا بر سبک و ایده‌ای که دارد در نگاه اول یک بازی عجیب با ایده‌ای متفاوت به نظر می‌رسد؛ بازی‌ای که اساسش بر ارتباط با دیگر بازیکنان و درگیر شدن در روند این ارتباط پایه گذاشته شده است. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل در نگاه اول با یک ایده گنگ و عجیب رو‌به‌رو می‌شوند و در قدم بعدی با توجه به روح شرقی‌بودن بازی و البته اسم پوکمون‌ها؛ خیلی سمت این بازی نمی‌روند.
اگرچه Pokémon Go تنها چند روز است در آمریکای شمالی عرضه شده اما همین مدت زمان برای این بازی کافی بود تا با عرض‌اندام در برابر بزرگان این حوزه، به تیتر یک رسانه‌های دنیا تبدیل شود. محصول جدید نینتندو توانسته با کنار زدن بازی Clash Royale، لقب سریع‌ترین بازی که در صدر جدول فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی قرار می‌گیرد را از آن‌ خود کند. در درجه بعدی شاید بالا بردن ۱۰‌میلیارد دلاری ارزش سهام نینتندو دلیل محکمی برای جدی گرفتن Pokémon Go باشد. عرضه Pokémon Go باعث شد ارزش سهام نینتندو به بالاترین رقم خود در ۳۳‌سال گذشته برسد.

عواقب اجتماعی
البته خبرها و حاشیه‌های پیرامون پوکمون‌ها این روزها فقط به اخبار خوش و ترازهای مالی ختم نمی‌شود. از پیدا شدن یک جسد به جای پوکمون‌ تا دزدی افراد مسلح؛ همه و همه نشان می‌دهند که نینتندو چطور قلب بازی‌های موبایل را هدف گرفته تا بتواند خیلی سریع خود را به‌عنوان یکی از بالادستی‌های این حوزه پرسود و محبوب مطرح کند. نکته جالب این‌جاست که همه این موارد درحالی اتفاق افتاده‌اند که Pokémon Go هنوز در سرزمین مادری پوکمون‌ها یعنی ژاپن عرضه نشده است. به عبارتی صحیح‌تر، درواقع این بازی هنوز در هیچ جای دنیا به جز ایالات‌متحده آمریکا منتشر نشده است! با شروع طوفانی که پوکمون‌ها، آن هم در غرب داشته‌اند؛ اثرات و عواقب ورود آنها به سرزمین آفتاب تابان و کشورهای آسیای شرقی را به سختی می‌توان متصور شد.

به گزارش روزنامه شهروند، پوکمون گو یک بازی‌ انقلابی است اما ویژگی‌هایش باعث شده حواشی عجیبی نیز داشته باشد. در روزهای ابتدایی دختری ١٩ساله که در کنار یک رودخانه به دنبال یک پوکمون آبی بوده، جسدی را یافته است! از طرف دیگر چند نفر سارق در ایالت میسوری از بازی پوکمون گو برای به دام انداختن قربانیان خود استفاده می‌کردند. پلیس هشدار داده است که والدین مراقب باشند کودکان شان به واسطه این بازی با چه افرادی در دنیای خارج روبه‌رو خواهند شد. مردم دیوانه‌ پوکمون گو شده‌اند. افراد هنگام رانندگی و حتی در میدان نبرد با داعش مشغول این بازی هستند. در استرالیا مردم برای یافتن پوکمون‌ها به یکی از ایستگاه‌های پلیس رفته‌اند که واکنش پلیس این کشور را درپی داشته است. فعلا با آی‌پی‌های ایرانی نمی‌شود به سرورهای بازی متصل شد و برای تجربه پوکمون گو باید این مانع را دور زد. با این حال تاکنون نیز کاربران ایرانی زیادی به این بازی ملحق شده‌اند...
(منبع: روزنامه شهروند)
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:43

کد مطلب: 44276

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲

ایتنا - شرکت چینی زد.تی.ای موفق به ساخت گوشی هوشمندی شده که دارای بسیاری از امکانات گوشی‌های همراه گران قیمت است، اما قیمت آن تنها 99 دلار است.

عرضه گوشی هوشمند 99 دلاری چینی با امکانات متنوع

به گزارش ایتنا از فارس، این گوشی که ZMax Pro نام دارد به طور اختصاصی برای مشترکان پیش پرداخته اپراتور MetroPCS طراحی و عرضه شده و قرار است از اوایل پاییز عرضه شود.

گوشی یادشده در بازار آمریکا نیز عرضه خواهد شد و جایگزینی برای ZMax 2 محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۵ توسط زد.تی.ای عرضه شده بود. از جمله ویژگی‌های این گوشی می‌توان به نمایشگر ۶ اینچی، دوربین عقبی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم، ورودی USB Type C، باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری و پردازنده Snapdragon 617 شرکت کوآلکوم و همین طور قابلیت شارژ سریع اشاره کرد.

حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است، اما می‌توان این رقم را به میزان دلخواه افزایش داد. گوشی یادشده حتی مجهز به حسگرهای اثرانگشت که در مدل‌های بسیار پیشرفته تلفن‌های همراه یافت می‌شوند نیز هست. زد.تی.ای اولین بار در سال ۲۰۰۷ گوشی‌های هوشمند ساخت خود را در بازارهای جهانی عرضه کرد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:46

کد مطلب: 44277

Share/Save/Bookmark

کمیسیون شبکه نظام صنفی رایانه‌ای کارگروه حفاظت الکترونیک را تشکیل می‌دهد

سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۳

ایتنا - علاقه‌مندان و فعالان این حوزه دعوت می‌توانند با تکمیل فرم عضویت (حداکثر تا پایان مردادماه) نسبت به اعلام آمادگی جهت عضویت در این کارگروه اقدام کنند.

تشکیل کارگروه حفاظت الکترونیک

کمیسیون شبکه نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران طی یک اعلامیه رسمی از شرکت‌های فعال در حوزه حفاظت الکترونیک دعوت به عمل آورده‌است که با عضویت در کارگروه حفاظت الکترونیک سهمی در پیشبرد اهداف شرکت‌های فعال در این حوزه و همچنین مطرح شدن چالش‌های فعالان و یافتن راهکارهای این چالش‌ها سهمی داشته باشند.

به گزارش ایتنا اعلامیه رسمی این کمیسیون  و فرم عضویت در این کارگروه را نیز در ادامه این خبر درج شده‌است:

کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نظر دارد کارگروه حفاظت الکترونیک تشکیل دهد. لذا از علاقه‌مندان و فعالان این حوزه دعوت به عمل می‌آورد تا با تکمیل فرم عضویت (حداکثر تا پایان مردادماه) نسبت به اعلام آمادگی جهت عضویت در این کارگروه اقدام کنند. به درخواست‌های رسیده پس از بررسی در کمیسیون پاسخ داده خواهد شد.

به آگاهی می‌رساند این کارگروه روزهای چهارشنبه هر دو هفته یک بار از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل دبیرخانه سازمان برگزار خواهد شد.
اولین جلسه این کارگروه روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه برگزار می‌شود.
 
 

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:46

کد مطلب: 44280

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۹

ایتنا- محققین آمریکایی اپلیکیشنی را برای زنان تولید کرده اند که می توان زمان دقیق باردار شدن را در آنها مشخص کرد.

محققین مرکز باروی دانشگاه «جورج تاون» آمریکا، اپلیکیشنی را برای تلفن های هوشمند طراحی کرده اند که به کمک آن می توان شانس باردار شدن زن‌ها را محاسبه کرد.

نام این اپلیکیشن «دات» (زمان بندی بهینه پویا) است. اپلیکیشن «دات» دارای تحلیل بارداری دقیق از حدود ۱۰۰۰ زن در شش موقعیت جغرافیایی مختلف به همراه گوناگونی فرهنگی آنها است.

محققین آمریکایی بر این باور هستند که با به کارگیری صحیح این اپلیکیشن، شانس باردار شدن بین ۹۶ تا ۹۸ درصد به درستی محاسبه می شود که با استفاده مستمر کاربر، درستی آن افزایش پیدا می کند.

اپلیکیشن «دات» با توجه به تشخیص دوره قاعدگی این اجازه را به کاربر خود می دهد تا از زمان دقیق بارور شدن آگاه شود.

«دات» براساس شروع دوره قاعدگی، شانس بارداری خانم ها را در هر دوره محاسبه می کند.

همچنین با توجه به پیش بینی بارور شدن خانم ها با استفاده از این اپلیکیشن می توان از آن همچون یک وسیله پیشگیری از باردار شدن نیز استفاده کرد.

با بکارگیری اپلیکیشن «دات» می توان تنظیم خانواده را در سطح جهانی اشاعه داد.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:46

کد مطلب: 44275

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷

ایتنا- محققین هلندی، شیوه‌ای را ابداع کرده‌اند که می‌توان به صورت اتم به اتم داده‌ها را ذخیره سازی کرد.

تمام کتاب‌های جهان در یک تمبر ذخیره می‌شوند!

به گزارش ایتنا از مهر، محققین دانشگاه فناوری Delft هلند فناوری را برای ذخیره سازی اطلاعات ابداع کرده‌اند که می‌توان ۲.۵ میلیون ترابایت اطلاعات را بر روی یک ورق مسی ذخیره سازی کرد.

در این شیوه تقریبا محدودیتی برای ذخیره سازی اطلاعات وجود ندارد و هر بیت از داده‌ها در یک اتم جای می‌گیرد.

در واقع هر یک کیلوبایت اطلاعات ( ۸۰۰۰ بیت) را می‌توان در فضایی به اندازه ۹۶ در ۱۲۶ میلیاردم متر از یک ورق مسی ذخیره سازی کرد که این مساحت، ۸۰۰ بار کوچکتر از موی انسان است.

در حقیقت اتم‌های کلر بر روی مس باعث ایجاد ماتریکس می شوند که این فرآیند به دانشمندان اجازه می‌دهد تا در هر اینچ مربع اطلاعاتی را با حجم ۵۰۰ ترابایت ذخیره کنند. این رقم ۵۰۰ بار بیشتر از بهترین نوع هارد دیسک برای ذخیره سازی داده‌ها است.

این یعنی اینکه می‌توان تمام کتاب‌های جهان را در مساحتی به اندازه یک تمبر ذخیره کرد.

محققین هلندی برای ساخت فناوری ذخیره اطلاعات به صورت اتم به اتم از میکروسکوپ تونلینگ که بر پایه اصول کوانتوم تونلینگ است، بهره برده اند.

شرح کامل این تحقیق در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده است.

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:22